دانستنیهای خودرو, دانستنی های یدکی

شاسی بلند هیوندای پالیسید

هیوندای پالیسید

نگاهی به شاسی بلند متفاوت هیوندای پالیسید !

خودرویی که در پایین می‌بینید، هیوندای پالیسید، شاسی‌بلند خانوادگی متفاوت این برند کره‌ای است که می‌خواهد با خودروهایی چون فورد اکسپلورر و هوندا پایلوت رقابت کند. مانند محصولات جدید هیوندا، پالیسید هم از طراحی عجیب و متفاوت و فناوری بسیار چشمگیر در کنار قیمتی مناسب برخوردار است که نمی‌توان آن‌ را نادیده گرفت.

 قبل از خرید هر خودرو باید به لوازم یدکی آن و هزینه های جانبی آن توجه کرد. مثلا لوازم یدکی سانتافه به راحتی در بازار یافت می شود. اما در ادامه درباره طراحی ظاهری هیوندای پالیسید که موضوع این مقاله است سخن می گوییم.

 طراحی ظاهری:

استایل هیوندای پالیسید، تا حد زیادی، بحث‌برانگیز‌ترین جنبه این خودرو است. در حالی که برخی از مردم، ظاهر‌ آن‌را دوست دارند، برخی دیگر آن‌را اصلا نمی‌پسندند.

در جلو، چراغ‌ها به‌صورت دو‌تکه در‌نظر گرفته شده است . که قسمت بالای آن به صورت افقی و تکه پایینی آن به صورت قطور‌تر و عمودی است . که چراغ روز آن از قسمت بالایی تا پایینی، امتداد می‌یابد. جلو‌پنجره بزرگ با نوار کرومی اطراف آن که از بالا به پایین، ضخیم‌تر می‌شود . نمای متفاوتی به آن می‌دهد که سعی شده با خطوط روی کاپوت هماهنگی بیشتری ایجاد شود. همچنین دریچه‌های هوای کاربردی بر‌روی سپرها وجود دارد که هوا را برای خنک کردن ترمزها به سمت آن‌ها منحرف می‌کند. که این خود یک نوع طراحی جدید برای هیوندای پالیسید محصوب میشود.

 

این استایل غیر‌عادی در بخش عقب نیز ادامه می‌یابد. چراغ‌های این بخش، به‌صورت عمودی طراحی شده‌اند تا به حد زیادی با چراغ‌های جلو هماهنگ شود. می‌توان گفت، این چراغ‌ها برای ما یاد‌آور چراغ‌های عقب خودروی تیوولی است. اسپویلر و بخش نقره‌ای این قسمت، هم نتوانسته از طراحی متفاوت و البته عجیب آن کم کند. اما وقتی درب صندوق را باز می‌کنید، فضای بزرگ ۵۰۹ لیتری، خودنمایی می‌کند که که از بسیاری از رقبا بزرگ‌تر و جادارتر است. برای کاربرد بیشتر،‌سرعت و ارتفاع باز شدن درب صندوق،‌ قابل تنظیم است و فضای بار اضافی در زیر کف بار هم وجود دارد.

نمای داخلی:

از دیدگاه داخلی و کیفیت، هیوندای پالیسید حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. طراحان، تلاش زیادی کرده‌اند تا نه‌تنها برای سرنشینان بلکه برای وسایل آن‌ها نیز فضای مناسبی ایجاد کنند. اهرم دنده فیزیکی، حذف شده است و جای خود را به دکمه‌های کوچک‌تر و مرتب‌تر داده است . تا فضای کافی برای یک محفظه وسایل بزرگ با جالیوانی و یک شارژ بیسیم ایجاد شود. در پشت آن هم یک محفظه وسایل دیگری با خروجی‌های شارژ بیشتر وجود دارد و اگر باز، این‌هم کافی نبود در زیر کنسول،‌محفظه دیگری وجود دارد.

وقتی صحبت از طراحی داخلی می‌شود طراحان هیوندای، به‌خوبی از پس آن برآمده‌اند. چرم و مواد نرم زیادی وجود دارد که با تزئینات چوبی، ترکیب زیبایی را به‌وجود آورده‌اند. قسمت‌های مختلف کابین از ظاهر خوب و استحکام مناسبی برخوردار است چیزی، فراتر از خوروهایی چون فورد اکسپلورر.

در مورد ردیف دوم، همان مواد فوق‌العاده‌ای که در جلو استفاده شد به عقب هم منتقل شده است. به لطف صندلی‌هایی که به جلو و عقب حرکت می‌کنند و زاویه آنها تنظیم می‌شود، فضای زیادی وجود دارد.برای راحتی بیشتر سرنشینان عقب، کنترل‌های مستقل سیستم تهویه مطبوع، خروجی‌های یو‌اس‌بی و یک خروجی شارژ ۱۲ ولت در‌نظر گرفته شده است.

اما جالب‌ترین بخش این قسمت، چیزی است که تحت عنوان هشدار صندلی عقب، شناخته می‌شود. در اصل، این ویژگی، یک بحث ایمنی است که وقتی، ماشین را قفل می‌کنید و شروع به‌دور شدن می‌کنید بوقی را خواهید شنید که به شما یاد‌آوری می‌کند که وسیله‌ای مانند لپ‌تاپ را بر‌روی صندلی عقب فراموش کرده‌اید. که این خود یکی از اپشن های جدید هیوندای پالیسید محسوب میشود .

امکانات:

برای توضیح بهتر امکانات پالیسید، می‌خواهم این بخش را به دو قسمت تقسیم کنم. بخشی از این ویژگیها که در بسیاری از شاسی‌بلندهای دیگر هم وجود دارد و قسمتی دیگر که در هیوندای پالیسید قرار داده شده است و به‌ندرت در شاسی‌بلندهای دیگر مشاهده می‌شود.

در بخش اول، امکاناتی مانند صفحه نمایش اطلاعات و سرگرمی ۱۰.۲۵ اینچی با ناوبری داخلی، اندروید‌ اتو، اپل‌کار‌پلی، سانروف دو‌گانه، صندلی‌های حافظه‌دار با گرم‌کن و سرد‌کن،کروز کنترل تطبیقی، سیستم صوتی اینفینیتی با ۱۲ بلندگو و نمایشگر هد‌آپ دیسپلی و غیره وجود دارد.

حال به بخش دوم، که این خودرو را متمایز می‌کند می‌پردازیم. ویژگی Driver Talk یا صحبت راننده، یکی از آنهاست. راننده هر‌زمان که بخواهد میکروفن بالای صندلی‌های جلو را روشن می‌کند و صدا را به عقب منتقل می ‌کند تا وقتی سر و صدای داخل کابین زیاد است، امکان مکالمه، راحت‌تر باشد.

یک امکان دیگر، Quiet Ride می‌باشد که با فعال کردن آن، تمام بلندگوها به‌غیر از بلندگوهای جلو، غیر‌فعال می‌شود.

دوربین‌های نقطه کور نیز در دو طرف خودرو وجود دارد که در هنگام استفاده از راهنما، فعال می‌شوند و تغییر خطوط را بسیار آسان‌تر و ایمن‌تر می‌کنند.

برخی از خودروها مجهز به سیستم جلوگیری از برخورد از رو‌به‌رو هستند، پالیسید علاوه‌بر آن مجهز به سیستم جلوگیری از برخورد با نقاط کور می‌باشد، به این معنی که اگر زمانی مانعی در نقطه کور باشد، خودرو از تغییر مسیر، جلوگیری خواهد کرد.

یک ویژگی دیگر پالیسید، Lead Vehicle Departure است. سیستمی که اساسا خودروی رو‌به‌روی شما را در مواردی مانند توقف پشت چراغ راهنمایی و رانندگی کنترل می‌کند و هنگام شروع حرکت را به شما اطلاع می‌دهد که تا حد زیادی از بوق‌های آگاهی‌بخش و البته آزار‌دهنده خودروهای پشت‌سری بکاهد.

 

مشخصات فنی:

در‌حالی که بسیاری از خودروسازان، موتورهای بزرگ را به‌نفع موتورهای کوچک‌تر و توربو‌‌شارژ کنار گذاشته‌اند . هیوندای تصمیم گرفته است که در مورد این خودرو مسیر متفاوتی را انتخاب کند. هیوندای پالیسید از یک موتور V6 با حجم ۳.۸ لیتر تنفس طبیعی، بهره می‌برد. این موتور، توان تولید ۲۹۵ اسب بخار قدرت و ۳۵۵ نیوتن‌متر گشتاور را دارد.معنای این اعداد و ارقام این است که، پالیسید خیلی اسپورت نمی‌باشد . باوجود ۷ حالت رانندگی از جمله حالت اسپورت، با یک شاسی بلند خانوادگی، طرف هستیم که راحتی بیشتر، مورد نظر طراحان، بوده است. سیستم تعلیق، نرم و عایق صدا به‌گونه‌ای است که تا حد زیادی از ورود صدای جاده و باد، بهتر از حد انتظار، جلوگیری می‌کند.

نتیجه‌گیری:

هیوندای پالیسید با قیمت تقریبی ۱۹۴۰۰۰ درهم چیزهای زیادی برای عرضه دارد. این خودرو دارای فناوریهایی است که بسیاری از شاسی‌بلندهای دیگر، نمی‌توانند ادعا کنند که آن‌را ارائه می‌کنند . به‌گونه‌ای که اگر نشان آن‌را بپوشانیم، از محصولات ساخته شده . توسط برندهای معتبر گران‌قیمت‌تر قابل شناسایی نیست. اما قسمت مهم این است که، چه‌تعداد از مشتریان، حاضرند برای یک محصول ساخت هیوندای، این مقدار بپردازند.

 

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *